Izložba će biti otvorena od 6. do 24. novembra 2018. godine.
Radno vreme Galerije: od 10 do 20 sati, svakog dana osim nedelje.
ARHETIPSKI AMBIJENTI
Savremena grafička produkcija uprkos novitetima u pogledu materijala i sredstava za rad u mnogim svojim aspektima neguje tradicionalne pristupe i majstorstvo korišćenja originalnih grafičkih tehnika. Zarad ovladavanja medijem grafike neophodno je proći ovaj trening u atmosferi visoke discipline grafičke radionice. Ipak, veoma često na seminarima i simpozijumima posvećenim grafici uz standardnu didaktiku servirani su primeri matrica i alatki kao surogat fundamentalne diskusije šta savremena grafika zapravo jeste. Zašto raditi grafiku? Fascinacija samim načinom izvođenja, onim “kako se pravi” skreće fokus sa razloga – “zašto se pravi”. Grafika jeste sredstvo likovnog izraza, ali neophodno je priznati da se njome može reći nešto što se ne može jednako izraziti drugim medijima i time razbiti ideja o tehnici kao sadržaju, a umesto toga razumeti je kao sadržaj kroz tehniku.
Čovek savremenog doba poseduje identitet satkan od ozbiljnih dubina prošlosti i zavodljive površine sadašnjosti. Kao ni jedan drugi, grafički medij ima sposobnost precizne ekspresije ambivalentnosti, razmene i kulturoloških mešanja. Simbolično, u seriji radova “Arhetipski ambijenti”, ostajući verna ranijim interesovanjima za vizuelnu analizu prostora i predela, predstavljam prepoznatljive situacione arhetipove – more, stenu, šumu, ostrvo, grad itd. U ovakvoj pojavi instant – čitljive, univerzalne informacije, srodne svakom pojedincu nezavisno od njegovog porekla, prikazujem dokumentarni i foto materijal prikupljen prilikom raznih putovanja. Njihovo gotovo uvek crno – belo rešenje za cilj ima da asocira na prošlost i sećanje – istoriju i memoriju. Imajući prilike da vidim, pa samim tim i uporedim jedan isti motiv na različitim krajevima sveta, ponekad selekcijom fotografija, a ponekad kombinacijom istih ovde reprodukujem suštinu motiva, njegov simbol, frazu u okviru koje pamtimo.
Kroz više alternativnih, hibridnih grafičkih tehnika, prikazujem mogućnost praktikovanja grafike u svim uslovima, a ne samo radioničkim, kao i na raznim podlogama, a ne samo na papiru. Ovakvim podsećanjem na dostupnost informacije nastojim da podržim oslobađanje od dogmatskog pristupa grafičkoj tehnologiji. Bavljenje grafikom u savremenom trenutku tiče se pojmova originalnosti i repetitivnosti, singularnosti i multiplikacije, tiraža i unikata, falsifikata i autentičnosti, kopija i originala – što su centralni aspekti današnje kulture. U svetu današnje konceptualne umetnosti, grafika je sama po sebi konceptualni rad.
Mina Rakidžić
Mina Rakidžić rođena je 1991. u Beogradu.
Doktorant je Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu gde je 2015. godine završila osnovne i master studije grafike.
Iste godine završila je kurs Printmaking Strategies na Letnjoj akademiji umetnosti u Salzburgu. Godine 2016. rezidencijalno boravi u Grafičkoj bazi u Guanlanu u Kini, a 2018. na Umetničkom institutu Kala pri univerzitetu Berkli u Kaliforniji, SAD.
Član je Udruženja likovnih umetnika Srbije od 2016. godine.
Priredila je 6 samostalnih izložbi i učestvovala na oko 60 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.
Dobitnik je nekoliko nagrada i stipendija.