Уручењем награде “Бранко Вучићевић“ Љубомиру Шимунићу у суботу, 8. децембра, завршен је Трећи фестивал мета филма у Арт биоскопу Коларац.
Након уручења награде, приказан је Шимунићев филм “ Pression ”.
Шимунић је почео да се бави фотографијом средином 1970-их, паралено са филмом (“Pression ”, “Gerdy, злочеста вештица”), радећи фото-апаратом Полароид SX-70 који је први користио у Београду. Полароиди, углавном еротског карактера, били су смештени у црне свилене албуме, а тај први опус носио је назив “Свилена времена”.
Рад на великом циклусу фотографија “ Family Album ” почео је 1980. године. Последњи циклус фотографија на негатив колор-филму носи назив “У потрази за изгубљеним сликама детињства” и рађен је за време бомбардовања 1999. године.
Рад са дигиталном технологијом променио је карактер Шимунићевих фотографија и у том периоду, почев од 2000. године, настају циклуси “Потрага за ногама фризерке Наде”, “ Vue de la fenetre ” (посвећен Анрију Матису) и “ Psychodelict Stairway ” (посвећен Алфреду Хичкоку), као и серијал “The Night”, “The Adventure” и “The Eclipse ”, посвећен истоименим филмовима Микеланђела Антонионија.
Награда “Бранко Вучићевић“ посвећена је сећању на изузетног аутора и преводиоца, творца појма “српска монтажа“, који је својим сценаристичким опусом дао драгоцен допринос развоју овдашњег мета филма.
У мета филмовима актери јасно указују да је оно што гледамо производ фикције, а то су уједно и филмови који говоре о филмовима – о процесу њихове припреме и снимања. У њима се користе видео материјали различитог порекла попут кућних филмова, телевизијских снимака и експерименталних филмова. С друге стране, мета филмови су честа појава и у престижној холивудској продукцји.
Фестивал мета филма осмислили су и реализовали Невена Ђонлић, Саша Радојевић и Милутин Петровић.