КИПУКА
Марија Чолић
8-26.2.2022.

“Постоји реч за коју ми је Тревор једном рекао, коју је научио од Бјуфорда, који је за време Корејског рата служио у морнарици на Хавајима: кипука. Комад земље који је поштеђен након што се лава слије низ брдо – острво формирано од онога што преживи најмању апокалипсу. Пре него што се лава спустила, спаљујући маховину, то парче земље је било безначајно; само још један делић у мору зеленог. Заслужило је име само зато што је опстало. “

“На Земљи смо накратко предивни“ Оушн Вуонг, Контраст издаваштво, Београд 2020.

Сасвим случајно сам наишла на појам Kīpuka, читајући овај роман прошле године, а неколико месеци потом сам одлучила да изложби дам тај назив. Као пресек једног временског периода, овај назив савршено описује значење слика на стаклу, које сада називам “кипукасима“ (множина од кипука). Кипукас су географски појам; острвца земље која имају важну улогу као биолошки резервоари или уточишта за биљке и животиње након ерупције вулкана. Ја их тумачим као острвца смисла у бујици егзистенцијалне тескобе.

Стакло као подлога, веома непредвидиво и напорно за рад, сасвим фино износи разноврсност сликарске материје: негде је слој дебљи и готово рељефне текстуре, негде сасвим лазуран и прозрачан. Истраживање ове технике (туш и акварел на стаклу, са акрилним спрејем који се користи и као фиксатив и као медијум, стварајући мање или више видљиве пукотине, слојеве и наносе) уз мотив коњске фигуре, спојило се у преко  потребан отклон од стварности. Урањање  у апстрактне, мада јасне и читљиве форме, допринело је ескапистичком осликавању архитектуре мисли, бар за неко време ослобођене свега угрожавајућег, мрачног и тривијалног.

Марија Чолић је рођена 1983. године у Београду.

Основне и мастер студије на одсеку сликарства завршила је на Факултету ликовних уметности у Београду, 2014. Претходно је студирала филозофију на Филозофском факултету у Београду, а студије је напустила на трећој години. Члан је УЛУС-а.

До сада је излагала на више од 45 групних изложби у земљи и иностранству (Италија, Мађарска, Канада, Швајцарска, Индија, САД, Хрватска) од чега се издвајају: Ниш Арт изложба “Млади­“ 2016, четири учешћа на Бијеналу минијатуре у Горњем Милановцу, пет учешћа на Међународном фестивалу акварела у  Фабријану, у Италији, и пет учешћа на Бијеналу акварела у Београду, где је 2020. освојила прво место.

Одржала је, за сада, две самосталне изложбе, једну у Serbian Heritage Academy Gallery, Tоронто, Канада, под називом ”Purple Horses of One Childhood” 2017. и другу у Галерији Београдске тврђаве, под називом “Флуидност форме“, 2018.

Контакт: ladytrol@gmail.com

 

Изложба ће бити отворена до 26.2.2022. радним данима од 10 до 20, суботом од 10 до 16 часова.