Marina Stefanović je na “Art TV – kanal kulture” došla ubrzo posle osnivanja, u drugoj polovini 1992. godine.

Bilo je to vreme sveopšte inflacije, embarga i restrikcije struje. Neki gost nije došao na zakazano snimanje i autor emisije Maja Skovran je napravila improvizovani intervju sa svojom drugaricom Marinom, koja se slučajno zadesila u blizini. Bilo je to njeno prvo pojavljivanje na televiziji i, iako to nije bila namera, tako je otkriven njen televizijski dar. Od prvog trenutka na ekranu Marina je imala sve, i pamet, i izgled, i harizmu, prirodnu televizičnost. Odmah posle emitovanja te emisije pozvao sam Maju telefonom i zamolio je da pita drugaricu da li bi želela da radi kao televizijski novinar. Tog dana kada je Marina imala zakazan sastanak sa mnom, poslepodnevni kolegijum kome je prisustvovao ceo sastav Art-a, se neplanirano produžio. Nestalo je struje zbog restrikcije i mi smo, sabijeni u jednoj prostoriji, nastavili glasno da diskutujemo u potpunom mraku. Marina je tada ušla, smestila se pored mene i pitala me, šapatom, da li poznajem Milana Atanaskovića, sa kojim ona ima sastanak i kakav je on. Ja sam joj odgovorio da ga dosta dobro poznajem i da je prilično nezgodan. Tako je počela naša saradnja. Marina je uskoro dobila stalno radno mesto i stvorena je Art fantazija. Sa ogromnom energijom i željom, velikim entuzijazmom i radom, iz nedelje u nedelju stvarala je svoju emisiju. Ne pamtim savesnijeg, talentovanijeg i požrtvovanijeg saradnika. Njena emisija je bila njena misija, kojoj se potpuno posvetila, od prvog do poslednjeg dana naše desetogodišnje saradnje. Nije postojalo ništa važnije u njenom životu od te misije – da promoviše, neguje, oslikava i brani umetničku muziku, njene autore i institucije. Fantazija se emitovala jednom nedeljno, utorkom uveče, u trajanju od 50 minuta. Istovremeno Marina je bila muzički urednik za umetničku muziku televizije i autor još nekoliko serijala emisija. Zahvaljujući njenom angažovanju emitovani su bezbrojni sati snimaka koncerata ozbiljne muzike, koji u to vreme nisu mogli da se vide i čuju na drugim TV kanalima. Marina je bila pravi zaštitnik umetničke muzike i nepokolebljivi borac za kulturu, neumorni radnik, u vreme sveopšteg propadanja i devalvacije svih vrednosti. Uspostavila je trajnu saradnju sa institucijama kulture, naročito sa Kolarčevom zadužbinom, zahvaljujući čemu su u programu Art TV bili česti direktni prenosi koncerata. Stotine emisija, razgovora, intervjua, nastupa, zabeleženo je u Fantaziji i drugim Marininim autorskim emisijama. Za taj svoj, zaista ogroman rad, Marina nikada nije bila dovoljno materijalno nagrađena, naprotiv, bila je često prinuđena da se bori i za osnovne uslove rada. 1997. godine nagrađena je zlatnikom Svetog Save Fakulteta muzičke umetnosti i Godišnjom nagradom Kolarčeve zadužbine. Sve više izložena tržišnim okolnostima, nemaštini i opštoj društvenoj krizi, Marina je uporno odolevala i nikada nije posustala ili odustala od svoje misije, da brani najviše vrednosti i svim srcem voli kulturu i umetnost. Ako je ljubav nešto što je najveći pokretač, onda je za to najbolji primer Marinina odanost umetnosti, kulturi i javnoj reči. Retki su posvećenici kao što je ona bila.

Marinine emisije su zapis koji predstavlja veliku kuturnu baštinu. Art Fantazija je postojala preko dvadeset i pet godina, nemoguće je pobrojati sve emisije koje je stvorila, njihov broj verovatno prelazi hiljadu. Kada bi se bar deo te ogromne ostavštine sačuvao u arhivi Kolarčeve zadužbine, bila bi to već neprocenjiva vrednost ostavljena sećanju za srpsku kulturu.

Milan Atanasković, gl. i odg. urednik Art TV 1991. – 2002.
Pariz, 29. mart 2021.