Uručenjem nagrade “Branko Vučićević“ Ljubomiru Šimuniću u subotu, 8. decembra, završen je Treći festival meta filma u Art bioskopu Kolarac.
Nakon uručenja nagrade, prikazan je Šimunićev film “Pression”.
Šimunić je počeo da se bavi fotografijom sredinom 1970-ih, paraleno sa filmom (“Pression”, “Gerdy, zločesta veštica”), radeći foto-aparatom Polaroid SX-70 koji je prvi koristio u Beogradu. Polaroidi, uglavnom erotskog karaktera, bili su smešteni u crne svilene albume, a taj prvi opus nosio je naziv “Svilena vremena”.
Rad na velikom ciklusu fotografija “Family Album” počeo je 1980. godine. Poslednji ciklus fotografija na negativ kolor-filmu nosi naziv “U potrazi za izgubljenim slikama detinjstva” i rađen je za vreme bombardovanja 1999. godine.
Rad sa digitalnom tehnologijom promenio je karakter Šimunićevih fotografija i u tom periodu, počev od 2000. godine, nastaju ciklusi “Potraga za nogama frizerke Nade”, “Vue de la fenetre” (posvećen Anriju Matisu) i “Psychodelict Stairway” (posvećen Alfredu Hičkoku), kao i serijal “The Night”, “The Adventure” i “The Eclipse”, posvećen istoimenim filmovima Mikelanđela Antonionija.
Nagrada “Branko Vučićević“ posvećena je sećanju na izuzetnog autora i prevodioca, tvorca pojma “srpska montaža“, koji je svojim scenarističkim opusom dao dragocen doprinos razvoju ovdašnjeg meta filma.
U meta filmovima akteri jasno ukazuju da je ono što gledamo proizvod fikcije, a to su ujedno i filmovi koji govore o filmovima – o procesu njihove pripreme i snimanja. U njima se koriste video materijali različitog porekla poput kućnih filmova, televizijskih snimaka i eksperimentalnih filmova. S druge strane, meta filmovi su česta pojava i u prestižnoj holivudskoj produkcji.
Festival meta filma osmislili su i realizovali Nevena Đonlić, Saša Radojević i Milutin Petrović.