Siniša Ilić

Orijentacija u 100 revolucija
Instalacija u prostoru

Kustoskinja izložbe Marina Martić

 

Orijentacija u 100 revolucija je digitalno odštampana slika na tekstilu površine sto kvadratnih metara. Slika je apstraktna, dekonstruisana mapa sveta. Narativ slike i njene likovne reference ispituju odnose slike i teksta, odnosno, način na koji apstraktna slika postaje dodatno označena, a potom i preiščitana drugim sistemima znakova i znanja, konkretno, tekstom i istorijom.

Slika je nastala kao deo istoimene izvedbene strukture u kojoj ona funkcioniše kao performativni objekat, na tankoj liniji između inicijatora izvedbene aktivnosti i ‘prevelike rekvizite’, a čiji potencijal leži u mogućnosti da zajedničkom akcijom publike prekrije sve druge objekte u prostoru izvedbe. Ovakva izvedbena akcija može biti dodatno interpretirana unutar okvira dva tekstualna priloga; hronološko-geografsko-istorijskog spiska revolucija i društvenih nemira koji su se desili u proteklih sto godina i fragmenta iz romana Pesma Oskara Daviča u kojem autor nabraja različite grupe, identitete i entitete čija je krtička reč i akcija potrebna da se desi pobuna. Izvedba teksta praćena je minimalnom koreografijom usmeravnja prsta ka različitim mestima na slici, arbitrarno definišući fiktivna mesta na slici kao prostore žarišta i orijentisanja na u ovom slučaju dekonstruisanoj političkoj mapi sveta.

U Galeriji Ilije M. Kolarca izloženi su: slika, objekti i dokumentacija izvedbe.

Inicijalno rad je koncipiran u saradnji sa pozorišnim rediteljem Bojanom Đorđevom, povodom stogodišnjice Oktobarske revolucije. Projekat je do sada predstavljen u Galeriji Nadežda Petrović u Čačku, Komuna Warszawa u Varšavi i u okviru konferencije/izložbe Aftermaths and Transformations: October Revolution 1917 Revisited u Beču. Rad je realizovan uz podršku Galerije Nadežda Petrović iz Čačka i kroz projekat Create to Connect.

 

Siniša Ilić (1977. Beograd) vizuelni je umetnik koji radi i u oblasti izvođačkih umetnosti. Njegov rad uključuje crtanje, slikanje, instalacije, video i umetničke knjige. Ilićeva praksa se bavi društvenim fenomenima i mehanizmima, istražujući oblike rada, napetosti, socijalnog nasilja i stanja nesigurnosti. Ilić sarađuje sa različitim umetnicima i autorima na nizu zajedničkih projekata. Suosnivač umetničko-teorijske platforme TkH (2001-2017). Prikazivao je svoje radove: Artikulacija 1, evangelistička crkva Pančevo, Na leđima palih divova, Industrijsko bijenale u Rijeci, Janje moje malo, Galerija Nova u Zagrebu, Galerija Apoteka u Vodnjanu, u centru Žorž Pompidu i Kadist fondaciji u Parizu; u londonskim galerijama Tejt modern, Kalvert 22 i Fordam; Uralskom bijenalu u Jekaterinburgu, na Lofoten festivalu u Norveškoj; Residency Unlimited u Njujorku; Muzeju savremene umetnosti i Mestnom muzeju u Ljubljani; Open space u Beču; Kulturnom centru, Oktobarskom salonu, Muzeju savremene umetnosti u Beogradu; DEPO u Istanbulu; Galeriji Arsenal u Bjalistoku; Tennis Palace muzeju u Helsinkiju.

http://sinisailic.blogspot.com