ТРИГОН
Сања Момчиловић
слике
Јелена Пантелић
скулптуре
Ливиа Салаи
графике
Поетика интиме и усамљености, изолација специфичног физичког простора и пост-дигитално рекомбиновање виртуелних елемената различити су углови из којих уметнице формирају полигон индивидуалних тенденција и тиме потврђују једино правило савремености – плурализам као објединитеља. Радови инсистирају на ауторству те их треба посматрати као представу фрагментарности специфичне географије насумично предложених поетика. Уметнице су оговориле на предлог Галерије Коларчеве задужбине да се окупе као добитнице главних награда Сликарског, Вајарског и Графичког одсека Факултета ликовних уметности у Београду за 2018. годину.
Сања Момчиловић рођена је 1986. године у Панчеву. Завршила је основне и мастер академске студије сликарства у класи професора Милете Продановића, 2019. године. Добитница је награде „Риста и Бета Вукановић – сликари“ за резултате постигнуте у сликарству. Од 2018. године њен рад „Контраобелиск’’ налази се у сталној поставци музеја „Цептер“ у Београду. Излагала је на групним изложбама у земљи и иностранству, а њени радови могу се наћи и у јавном простору. У свом раду бави се темама перцепције, међусобним односом дигиталне и физичке конструкције објекта и изолацијом кроз алегорију апстрактног изометријског простора. Радови „Кућа са кровом на четири воде“ и „Мартир“ припадају серији радова под називом „Кућа са белим кровом“ и баве се успоменама сакупљеним у току животног века једног одређеног физичког простора који више не постоји у свом оригиналном облику.
Јелена Пантелић рођена је 1992. године у Београду. Завршила је основне и мастер студије на Вајарском одсеку Факултета ликовних уметности у Београду 2019. године. У оквиру мастер студија, као стипендиста Француске владе, провела је семестар у Националној школи лепих уметности у Паризу. Добитница је награде „Сретен Стојановић“ за достигнуће у скулптури за 2018. годину. Излагала је на групним изложбама у Србији и иностранству. У фокусу њене уметничке праксе су аутобиографски наративи обликовани кроз свакодневне интеракције и кроз однос са предметима за свакодневну употребу. Бавећи се суптилним детаљима из сопственог искуства, елементима BDSM културе и трансформацијом појма интиме и блискости у свету савремених технологија, њен рад пружа специфичну интерпретацију људског понашања нудећи нам тако ширу слику друштвеног контекста у ком делује. Њена пракса подразумева опсесивну и дисциплиновану методологију чији су резултати фетишизовани објекти односно процеси. Користи скулптуру и видео као главне медијуме изражавања.
Ливиа Салаи рођена је 1994. године у Суботици. Мастер студије завршила је у класи професора Владимира Милановића. Добитница је највеће награде на Графичком одсеку Факултета ликовних уметности у Београду 2018. године, а 2019. године добила је награду „Марко Крсмановић“ за иновативни приступ графици. Излагала је на групним изложбама у земљи и иностранству. У Белгији 2019. године, на такмичењу у Антверпену представља Србију и Факултет ликовних уметности, међу одабранима у Европи. У свом раду користи знакове и облике из актуелних видео игрица 21. века, комбинује их и прави јединствену композицију, која је у садржају базично наративна. Њена поетика се заснива на посматрању личног несвесног у односу на колективно несвесно.
Изложба ће бити отворена до 23.11.2019. сваког дана од 10 до 20 сати, осим недеље.