СЛОБОДАН РАДОЈКОВИЋ
АНИЦА РАДОШЕВИЋ БАБИЋ
ПРЕПЛИТАЊА
10 – 21. 9. 2024.
Ликовна галерија

Изложени радови Слободанa Радојковића део су актуелног циклуса који обухвата цртеже на папиру, платну и фолији, као и цртеж комбинован са колажом. Тематски су засновани на интересовању за природу и за процесе који се у њој одвијају. Они апострофирају деструктивни однос појединца према екосистему и перманентно нарушавање његове равнотеже на глобалном нивоу. Трава, цвет или дрво преузети су из окружења и указују на јединствене и непоновљиве природне облике и структуре. Визуелно дефинисан однос између ових елемената и урбаних детаља, отвара питања њихове деградације и перманентног нестајања. Приказани садржаји могу се посматрати као потреба да се допринесе очувању природе и као апел за моментални престанак њеног уништавања. Аутор верује да ова поставка може бити допринос њеном очувању и позив за активно деловање сваког од нас. Радови са називима Киша, Урбани пејзаж, Жуте кише, Траве, Небо изнад, Пад, Амбијент 2… део су заједничког пројекта под називом Преплитања.

Цртежи на папиру Анице Радошевић Бабић под називом Непознати простор, Деконструкција, Нема више… изведени су у техникама оловке, угљена, сувог пастела у боји, акрилне боје на папиру, колажа и у графичкој техници колаграфије. Истраживања су заснована на потреби редефинисања тематских садржаја пређашњих циклуса и њиховом оживљавању у дугачијем простору уметничког дела. Мета језик успостављен током деведесетих доживљава тако ново и другачије ишчитавање. Назив дела Непознати простор у формалном смислу конструкције дела има улогу оживљавања и трансформације пређашњег простора слике док у значењском рецептивном смислу говори о психолошким, социјалним и еколошким стањима у коме се налазе субјекти слике. Назив дела Деконструкција прати двојаки смисао. Формално, дела су настала у контексту деконструкције употребом колаж технике и повезивањем различитих ликовних медија (графика, цртеж, слика). У садржинском смислу може им се приписати карактер мимезиса сопственог рада. Графика под називом Нема више сугестивно делује попут констатације или питања која актуализују психолошка и социјална стања како на личном тако и на ширем плану.

Преплитања је термин који на адекватан начин дефинише мисаони, идејни и поетички однос као и вишегодишњу креативну сарадњу двоје уметника. Посвећеност природи и идентичан став о нужности активног деловања у њеној заштити и очувању, заједнички су именитељи изложбе.

 

Биографије уметника можете прочитати овде.

 

Изложба ће бити отворена до 21. 9. 2024. радним данима од 10 до 20, суботом од 10 до 16 часова.